سيدرضا موسوي ادامه داد: سفر طولاني مدت هزينهبر است و مقرون به صرفه نيست، در حاليکه هدف از ارزانسازي سفر و تدوين طرح سفرهاي ارزانقيمت مقرون به صرفه بودن آن است و اين مهم در اجراي طرح مذکور بايد لحاظ شود.
وي تصريح کرد: ايامي از سال همچون نوروز و تعطيلات مناسبتي بلندمدت ايام پيک سفر است و چه در رابطه با سفر تبليغ کنيم و يا نکنيم مردم خود به سفر ميروند؛ اما براي شکلگيري سفر ارزانقيمت بايد سفر را در تمام فصول سال توزيع کرد.
معاون گردشگري سازمان ميراثفرهنگي يادآور شد: چنانچه سفر در تمام ايام سال توزيع شود، مردم نيز در تمام ايام سال به سفر ميروند و اين خود موجب پائين آمدن هزينه سفر ميشود.
موسوي بيان داشت: با توزيع سفر هتلداري که ميداند هتلش در تمام ايام سال پر است ميتواند تعامل بيشتري براي ارائه تخفيف با دفاتر خدمات مسافرتي برقرار کند؛ همچنين با پايين آمدن نرخ هتلها و دفاتر خدمات مسافرتي تمايل مردم براي انجام سفر نيز بيشتر ميشود.
وي ادامه داد: در تمام دنيا و در فصول مختلف سال که ايام پيک سفر نيست هتلداران قيمت اتاقهاي خود را کاهش ميدهند تا بتوانند مسافران را جذب؛ چراکه هتلدار حتي با يک مسافر مجبور است سيستم روشنايي، گرمايشي و سرمايشي و ساير خدمات خود را فعال نگهدارد.
معاون گردشگري کشور تاکيد کرد:اگر هتلي داير باشد براي هتلدار نيز به صرفه اين است که هتلش اجاره رود؛ بنابراين براي يک هتلدار جذب مسافر بيشتر با قيمت پايينتر به صرفهتر از جذب مسافر کمتر با قيمت بيشتر است.
وي افزود: در رابطه با توزيع سفر ارزانقيمت بايد فرهنگسازي شود، چراکه اگر نتوانيم اين فرهنگ را ايجاد کنيم سفر ارزانقيمت بنا به نقدي که برخي از کارشناسان ميکنند، معنايي نخواهد داشت.
موسوي با بيان اينکه ما سفر ارزانقيمت را تعريف و براي آن مجري طرح انتخاب کرديم، اما مردم را به انجام سفر هدايت نکرديم، متذکر شد: در اين راستا لازم است معاونت گردشگري، جامعه هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتي به عنوان سه قطب اصلي گردشگري در کنار هم قرار بگيرند.
به گفته موسوي؛ تبليغات مناسب، اطلاعرساني، پاسخگويي و خدمات مناسب به مردم از ديگر شرايط شکلگيري سفرهاي ارزانقيمت است و بايد معاونت گردشگري، جامعه هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتي از طريق تعامل با يکديگر آن را انجام دهند.
/115
انتهای پیام/